“Tüketici ucuza pazarda dolaşıyor”
Ipsos, tüketicinin fiyat artışlarına cevaben alışveriş harcamalarını nasıl yönettiğini araştırdı.
Buna göre, hızlı tüketim malları (HTU) harcamalarında indirim marketlerinin payı, hanehalkının uygun fiyatlı ürünlere yönelmesiyle önemli ölçüde arttı. 2021’de her 100 TL’lik HTU harcamasının 31 TL’sini hanehalkı yaparken, 2022’de bu kanala ayrılan pay 34’e yükseldi.
Fiyat artışlarını yönetmek için farklı aksiyonlar alan tüketiciler, ucuz ürün bulmak için piyasada dolaşıyorlar. Her iki tüketiciden biri ucuz bir pazar aradığını ve her zaman kullandığı markalar yerine en ucuzunu ya da indirimde olan markaları tercih ettiğini söyledi.
İndirim marketlerine artan talep
İndirim marketleri, diğer düşük fiyat politikası, müşterilerine sundukları ürün yelpazesinde kendi markalarıdır. altında Ürettiği düşük fiyatlı ürün seçenekleri, indirim marketlerinin fiyat rekabetinde belirledikleri kurallara uymasını kolaylaştırdı. İndirim marketleri son bir yılda en çok satış yapılan ve en çok tercih edilen kanal oldu.
Her iki tüketiciden biri market markalarını tercih ediyor
Bireyler çoğu zaman eseri fiyatı üzerinden değerlendirerek hatta eserden elde edilecek faydanın ön değerlendirmesinde fiyata bakarak satın alıp almamaya karar verirler. Harcamaların daha aktif yönetilebilmesi için; Alışverişte fiyat araştırması yapmak tüketicilerin genel bir davranışı haline gelirken, market markaları da her iki tüketicinin de tercihi haline gelmiştir.
“Daha fazla fiyat araştırması yapılıyor”
Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik, “Daha çok fiyat araştırması yapmaya devam ediyoruz, indirim marketlerine daha çok gidiyoruz, market markalı ürünleri daha çok tercih ediyoruz. Market markalı eserler daha çok indirimli marketlerde satılıyor ama son 2 yılda bu eserlerin ulusal süpermarket zincirlerinde ortalamanın üzerinde büyüdüğünü görüyoruz.
Özellikle et ve et ürünleri, yağlar, süt ürünleri, vücut bakım ürünlerinde market markalı ürünlerin pay artışı daha yüksek.”